lördag, augusti 01, 2009

Just nu

Just nu råder lugn här hemma. Stefan och storbarnen packar och jag sitter med sega ben efter en långrunda i skogen. Annars har det varit en regn och gnälldag. Otto slog illvillighetsrekord gentemot Ville när han kastade en stor sten i ryggen på honom. Jag är glad att han inte träffade Ville i huvudet. På sätt och vis ska det bli skönt att dela upp oss lite nu i en vecka. Dels för att mamma kommer och det ska bli trevligt, jag har stora planer för vad vi ska göra tillsammans med barnen. Dels så blir vi lätt irriterade på varandra här hemma. Den här sommaren karaktäriseras av 2 bra dagar och sedan 3-4 lättretliga/dåliga dagar. Nu vet jag att jag har huvudansvaret i en vecka och då lägger jag i en extra växel och grejjar det. Jag har tänkt ut lite aktiviteter varje dag för att underlätta och så hoppas jag att Ottos bästa grannflickekompis som precis kommit hem efter semester är rktigt leksugen.

Otto själv vill åka in till stan. Han vill åka karusell. Mjaaa... kanske? Men inte ensam.

17 augusti är det dags att skola in Ville hos dagmamman. Jag vet att det kommer att gå jättebra men tänka att det bara är lite dryga 2 veckor kvar. Snart dags att fixa kläder inför skolstart och allt annat. Hösten nalkas fastän det fortfarande är sommar. Jag funderar på om det känns vemodigt men jag tror inte det. Skönt snarare.

Inga kommentarer: