lördag, augusti 08, 2009

70-talist Rosa suger fett enligt mormor M

Jag tror min mor tycker att jag suger fett! Så fort det barkar iväg åt en politisk diskussion eller miljö vill jag inte alls . Sätter rumpan i gruset och bromsar som den mest motvilliga mulåsna. Då är det ju inte så att jag inte har åsikter. Jag har både åsikter och försöker vara så miljömedveten som jag kan. MEN JAG VILL INTE DISKUTERA! Och min kära proggmorsa vill ju inget hellre än efter ett till två glas vin. Idag höll hon Otto sällskap i leksaksbutiken och blev illa berörd av alla plastig leksaker. Det kom upp till diskussion ikväll. Jag håller med. Absolut. Vi behöver inte mer Kinaplast i detta hem. Ändå vill jag inte prata om detta och det som ändå kommer ur min mun är mest motargument som jag inte egentligen tycker utan mest BARA FÖR ATT. Det ska bli spännande att se vilka ämnen jag och mina barn inte kommer att kunna prata om.

Du vill ju inte prata om någonting får jag höra. Nääää så är det nog.

Inga kommentarer: