måndag, augusti 31, 2009

Intensivt men vilsamt på samma gång

Hösten och ända fram till jul är vår familjs intensivaste period tror jag. 5 födelsedagar varav i alla fall 2 barnkalas som ska planeras. Och jag antar att efter att ha sett syskonen ha riktiga kalas kommer Otto också kräva ett riktigt kalas i år, då blir det 3. Ebba tänker i och för sig inte ha något stort kalas utan bjuder bara sina bästa vänner på sova-över-party men det är ändå fix och trix. Julius slår i år på stort och bjuder alla killarna i klassen. Vi laddar in för att grilla korv och leka med 12 galna 8-åringar. Hoppas, hoppas på riktigt bra septemberväder så vi kan vara ute på festplatsen som planerat. Annars river de väl hela vårt hus. Om det regnar har vi en Plan B, bestående av titta på film och spela dataspel. Leka inomhus allihop kommer inte att fungera.

Det vilsamma är förstås att jag sitter här ensam, helt solokvist. Lämnat småttorna, varit och tränat och nu ska jag röja och trädgårdera. Det är lyx, sann lyx. Dessutom har jag jobbat sedan i torsdags så I´m worth it!

Helgen på jobbet har varit absolut perfekt, för första gången sedan jag börjat i april, en hel lugn helg. Haft att göra men i all stillsamhet, inte behövt stressa mellan olika arbetsuppgifter. Skönt. Cyklat har jag också gjort, så jag har avverkat 8,8 mil på cyklessadeln. Igår när jag trampade hem var jag allt lite sliten i benen, fick mjölksyra i varenda backe. Då kändes det tungt, för det är väldigt många backar hela tiden. En galen backe varje sträcka både på dit- och hemväg men framförallt många små som man definitivt inte tänker på när man åker bil. På morgonen har jag kört lugnare tempo och på eftermiddagen har jag försökt cykla på i bättre tempo, har snittat runt 21 km/h ungefär. Försökt trampa på snabbare efter Stefan tips.

Inga kommentarer: