torsdag, augusti 06, 2009

Glad katt

Jag har fått hem en lycklig katt. Hon har varit på semster hos mor i nästan hela juni och juli. Kattsällsakp men ingen utevistelse förutom på balkong. Jag kan säga att hon blev själaglad att få komma ut på sina ägor. Man kunde nästan se leendet! Hon smyger omkring i buskarna, ligger i hammocken och latar sig och spanar på fjärilar, grodor och andra småkryp. Går efter mig och spinner. Vill absolut inte vara ute på natten utan vill in och trot eller ej ha sällskap! Igår fick jag inte gå och lägga mig! Hon haffade mig med högljutt spinnande och tvingade till sig en gosstund i soffan. Tooticki är ingen knäkatt och har aldrig varit men igår kröp hon tätt intill mig och spann så jag trodde soffan skulle lyfta. Jag har förstås saknat henne, det har känts tomt utan vår knaskatt. Men jag var inte beredd på att hon skulle saknat oss! Fasat det är tveksamt om hon skanat Ville, det ska erkännas.

2 kommentarer:

Olle sa...

Imorgon får vi hem vår nya katt. Han heter Arthur men kommer nog att få gå under namnet "Katten Jansson" här (han kan ju använda båda om han vill). Det är en hankatt, 4 år, korthårig och helgrå. Rätt lat och avspänd enligt damen på Cat Protection League.

Han visade alla tecken till att acceptera mig när vi besökte katthemmet så jag hoppas att det skall gå bättre än det gjorde med Molly (som nätt och jämnt tolererade mig men aldrig vill bli kelad med, inte av mig i alla fall).

RosaMilton sa...

Kul med ny katt!