torsdag, augusti 27, 2009

Viss insikt

Det händer någon gång att jag har en viss insikt i min rörighetsproblematik. Dvs innan jag har åstadkommit den. Jag hade en sådan insikt igår när jag kom på mig själv med att tycka att det var en fantastisk smart idé att gömma jultomtekläderna i ett för tillfället tomt sovsäcksfodral. Jättesmart, där kommer ju barnen aldrig att hitta dem av misstag! Samtidigt såg jag framför mig två rätt troliga scenarion:

1. Vi campar någonstans nästa sommar. Förmodligen regnar det och barnen gnäller och det har varit ett helvete att få upp tältet. Vi är småhungriga och allmänt irriterade. Julius håller på att packa upp sin sovsäck. Istället för sovsäck håller han ett tomteskägg i handen....

2. Det är julafton och Kalle Anka har precis börjat på TV. Stefan ska svida om till tomtekostymen så att tomten kan anlända lagom till att Kalle har slutat. Han börjar rota i garderober och lådor. När han har varit uppe på vinden två vändor och fortfarande inte hittat kläderna börjar han bli lätt stressad och irriterad. Malin var har du lagt tomtekläderna?! Hmmm... jaaa... jag vet att jag la dem på ett riktigt bra ställe...

Tror ni att dessa två scenarion hejdade mig från att lägga tomtekläderna i sovsäcksfodralet? Icke. Kan någon vänlig själ nu vara så snäll att upplysa mig om var mitt jobb-ID är någonstans. Jag behöver det för att komma in i omklädningsrum, logga in på datorn och för att komma in på diverse olika ställen. Rätt viktigt med andra ord. När jag gick på semester la jag det på ett riktigt bra ställe...

Inga kommentarer: