måndag, augusti 03, 2009

Nu är det min tid

En hel timme till läggdags. Bara min. Pojkarna sover sedan en dryg timme och jag har plockat sniglar. Det är inte egentid, det är TRIST! Inte själva plockandet utan letandet. Eftersom jag ser spåren men inte alltid hittar sniglar. Eller hittar sniglar men undrar om jag verkligen fått tag i alla. Vilket jag bevisligen inte har eftersom jag plockar ca 100 varje kväll. Och de är mellan 1-2 cm stora. Konstigt att de kan göra sån skada. Jag tror nästa sommar får bli utan dahlior i rabatterna. Malvor gillar de också men där är de mer lätthittade. Dahlior och tagetes kan få samsas om blomutrymmet i grönsakslandet eftersom det är inhängnat. Där har jag i alla fall en teoretisk chans att få snigelfritt till nästa år, i och med att Stefan har stängslat in det. Där kan jag också tänka mig att det är värt att lägga pengar på nematoder.

Idag har annars varit en bra dag. Jag har verkligen ägnat tiden åt mina pojkar i stort som smått. På eftermiddagen åkte vi och badade sjöbad. Ville tyckte det var för kallt och Otto ville bara bada en gång. Sedan lekte de en timme vid en inte-nudda-marken-bana innan vi åkte hem. Jag drack kaffe och läste tidning. Väl hemma har det varit lek med grannflickorna. Nu är även Ville och hans jämnåriga igång med lek. Hon kom över och lekte med honom i sanlådan och han var så nöjd. Otto hade utflykt på grannarnas tomt och lekte i deras lekstuga. Han har haft en bra dag både innehållsmässigt och med sig själv. Inga kastade stenar på lillebror och med lite hjälp bara schyssta lekar.

Rapporter från Stefan och stororna är att de har det bra men kunde haft bättre väder. Badats har det ändå gjorts en helt del och så har de åkt gocart. Bland annat. Kvällen skulle avslutas med kortspel i tältet.

Inga kommentarer: