lördag, augusti 08, 2009

Dagens

Jag har inte suttit mycket på rumpan idag. Dessutom har min kära mor fått arbeta som en husalf. Visste ni förresten att vi har ett Room-of-requirement här i huset? Jajamän. Det är låst och man måste gå förbi dörren och tänka intensivt på vad man behöver rummet till och ips, vips så hittar man nyckeln högt upp på bokhyllan. Just nu går det tyvärr inte att tänka att det ska bli välstädat eller att man ska kunna sova där. Det här vid-behov-rummet har sina begränsningar.

Hur som haver. Jag har handlat i köpcentret i rekordfart, klippt gräsmattan, lagat mat x 2, varit och badat med småttorna. Letat sniglar, packat, vattnat, tvättat, nattat, tröstat, gormat och skällt, argumenterat och kramats. Jag har återbördat Lilla grisen (grannens dotters bortsprungna hund) till sitt hem. Och om jag inte hade haft en tillfällig husalf i huset hade jag dessutom fått diska, vattna blommor, läsa barnböcker, städa leksaker, gå upp klockan sju och så lite till som jag har glömt bort.

Imorgon går tåget till Småland. Jag hoppas och tror att vi ska hinna med det också. Och att jag inte blir fast i trädgården någonstans, vilt vattnandes. Jag har svårt att slita mig från mina projekt.

Inga kommentarer: