onsdag, augusti 19, 2009

Är det nu semestern börjar?

Två småttingar hos dagmamman. Idag ska Ville premiärsova men det går nog bra. Två stora barn i skolan. BARA STEFAN OCH JAG HEMMA! Han snickrar och jag bakar bröd och kokar kikärter till hoummus. Solen skiner, det är lagom varmt, vi har druckit kaffe i solen. Inga avbrott för gräl och slagsmål, bajsblöjjor eller andra behov. Ingen mat som MÅSTE lagas. Sista semesterveckan och det vete tusan om inte det här hamnar på topp tre i sommar.

Vi sammanfattade sommaren igår med bästa och sämsta. Jag hade faktiskt svårt att komma på något bästa. Det har givet funnits höjdpunkter men faktiskt ingen riktig semesterfeeling. Så efter lite funderande sätter jag min löpning under sommaren som det bästa. Det har varit härligt och ibland motigt. Och trot eller ej den allra bästa springrundan hade jag förra veckan när jag sprang bort mig i Fyllerydsskogen i Växjö! Hann i alla fall hem innan de släckte elljusspåret! Det var annars en helt underbar kväll, där benen kändes superlätta och flåset likaså. Uppskattningsvis med felspringande så landade jag nog på 13-14 km och hade faktiskt kunnat springa längre.

Barnens bästa och sämsta varierade lite. Otto tyckte veckan hos farmor nu på slutet var det bästa. Ebba gjorde tummen upp för Stockevik och Julius toppade med vattenlandet på Skara sommarland. Stefan höll med Ebba. Fast jag tror han gillar dagen idag också! Nu har vi snart både bod och ny trapp! Bilder utlovas. På måndag får vi ny jord till gräsmattan på framsidan och sedan är nog årets stora projekt mer eller mindre i hamn. Några gropar ska grävas. En innervägg borde byggas i garaget men det senare vete katten om det hinns med.

Inga kommentarer: