fredag, november 06, 2009

Bra eller dåligt?

Många på jobbet inklusive jag själv har velat fram och tillbaka huruvida man ska vaccinera sig eller inte. Till slut tippade vågskålen för min del över till fördel för vaccinering.

Så idag på jobbet fick jag höra av en kollega att de hade resonerat fram och tillbaka och sagt: Ja men till och med M (jag) har ju vaccinerat sig! Så då tog hon sprutan. Sa till mig: Det ar så skönt att höra att till och med du tagit den! Alternativa jag, hela veckan lång. Vilken sorts role-model har jag blivit då?! De har så konstiga föreställningar om mig på jobbet. De tror att jag är vegetarian också, by the way.

Eftersom jag är så helylle passade jag på att informera kollegorna om att Foppa-tofflor utsöndrar ftalater (stavning) som klassas som reproduktionstoxiska (hämmar fertiliteten) om jag förstått saken rätt. Ftalater verkar dessutom finnas i de flesta hud- hår- och sminkprodukter.

3 kommentarer:

Olle sa...

Foppatofflor i stället för p-piller. Kanske det finns en affärsidé där för den intresserade?

LS sa...

Ar Foppatofflor det vi kallar Crocs har i USA? De ar jattepopulara har bland barn, men jag gillar dom inte alls. Men barn ska ju inte ha phtalater...

Jag ska vaccinera mig och barnen sa fort vi kan, just nu finns det inget vaccin har. Formodligen har barnen redan haft svininfluensan, men de blev aldrig testade sa vi vet inte. Jag forstar inte varfor folk ar sa oroliga for vaccinet nar sjukdomen ar sa mycket mer riskabel. Bra gjort, M!

RosaMilton sa...

Ja, skillnaden mellan ppiller ftalater är väl att fertiliteten sätts ner för gott :)

Foppatofflor = crocs. Gällde även alla billiga flipflops och rena plastskor. Jag misstänker dessutom att alla nya jättebraiga material (typ goretex) i kläder och skor kanske har bieffekter. Men det är å andra sidan väldigt skönt att slippa blöta lovikavantar som när man själv var liten.