lördag, november 14, 2009

Grått och ruskigt men

Sol i hjärta och sol i sinne. Det har vait en bra jobbvecka. Roligt på många sätt. Dels ha jag haft lite utmaning i själva arbetet som var kämpigt under tiden men som blev bra. Men också för att jag har haft möjlighet att diskutera och reflektera med kollegorna. Det är nog det roligaste jag vet. Det gjorde inte saken sämre att få veta att jag har bra statistik på det jag gjort hittills under året. Jag tycker det är bra att vi mäts på våra resultat, det som går att mäta. Det är bra kvalitetssäkring. Sedan kan det ju vara så att man har en period med tråkigheter, det ingår i jobbet. Men man ska inte ligga back under ett helt år.

Det är också skönt att ha några år i ryggen och i yrket. Att inte numera bara ha teorier i bagaget utan också en del erfarenhet. Här är ett klipp på min stora idol i yrket för den som orkar lyssna:

Inga kommentarer: