torsdag, november 05, 2009

Vad hände?

Idag är jag hemma med barnen. Men jag kunde lika gärna vara solokvist. DE HAR LEKT I 2 TIMMAR UTAN BRÅK HELT SJÄLVA!!! Den förlösande kommentaren kom från Ville. Han körde sin bil nära Ottos legobygge och sa: Hej kompis! Varpå Otto genast bjöd in honom i leken och sa: Hej kompis, vad heter du? Varpå Ville körde det enda sociala tricket han lärt sig: HEJ KOMPIS! (x100 ungefär) Men det funkade i alla fall och båda var jättenöjda. Själv har jag hunnit städa köket, sätta på en tvätt, dricka kaffe och pricka av det mesta på min att-göra-lista. Jag har till och med hunnit gå igenom räkningar! Helt otroligt. Ute snöar det....

1 kommentar:

Olle sa...

Underbart att läsa! Som jag kommer ihåg senast (då båda var väldigt trötta) så gällde det att vaka som en hök över dem så att det var ett säkerhetsavstånd på cirka en halvmeter eller gärna litet till... Men då funkade det också bra. Dock under övervakning.