måndag, november 30, 2009

Min son - prinsessan del 2

Otto gillar ju klänningar. Ska man var fin ska man ha klänning, det bara är så. Så när han fotades i höstas valde han sin röd-rosa blommiga ärvda klänning att ha över fin-tröjan och jeansen som jag satt på. När jag hämtade efter fotograferingen så nämnde dagmamman att fotografen hade trott att Otto var en flicka. Jag tyckte det var lite konstigt (och mossigt) eftersom han ändå har kort hår och faktiskt hade jeans under klänningen. Men, men alla kan väl ta fel.

Så kom bilderna och jag såg gruppbilden och då förstod jag faktiskt varför fotografen tog fel. För det hade tydligen hänt en liten olycka innan fotograferingen. Och Otto hade själv fått välja extrabyxor. Han hade naturligtvis matchat sin klänning med ett par gråa tights med rosa blommor! Sötnosen. Han var mer flickigt klädd än flickorna faktiskt. Och naturligtvis jättefin.

Inga kommentarer: