onsdag, november 04, 2009

Huvudvärk och träningsvärk

Jag skyller på influensavaccinet. Varför var jag så dum att jag tog sprutan i höger arm när det är min stela sida? Jag tänkte ju bara att eftersom jag är vänsterhänt är det smart att vaccinera på höger. Huvudvärk och stel i hela högra sidan av kroppen, ont i armen och axeln. Botemedlet ikväll heter Ipren, Pilates och sedan spikmattan.

Idag har jag träffat Naprapat angående mitt knä som inte vill riktigt. det visade sig som jag misstänkt att jag har för svaga benmuskler som gör att knäna tippar inåt vid hård belastning och då speciellt höger knä. Dessutom är jag stel i höfterna. Så nu ska jag få träningsprogram som ska utföras dagligen vilket ska resultera i att jag kan springa som jag vill till våren! Tjohej. Jag har inte springförbud men jag måste hålla mig till distanser runt 5 km och ta det lugnt vilket ändå har varit min tanke. Underbart.

Jag har ett hemligt mål uppsatt, vi får väl se hur det går med det. Obs, det är absolut inte marathon eller dylikt om ni trodde det, jag vill inte springa på asfalt och inte så långt för den delen heller.

Efter naprapaten passade jag på att träna på en stor gym-kedja i stan. Det kändes som att komma hem! Åh vad jag skulle vilja att det passade att träna där för jämnan. Men men eftersom kedjan inte har några planer på att etablera sig i vår lilla ytterförort så får det vara. Och dessutom duger det lokala utbudet. Får lova att duga. Jag tränade ett pass med funktionell styrketräning och upptäckte att jag verkligen är punktvis stark. Triceps och axlar och rygg, hela baksidan satt som en smäck. Men herregud benen! Det var verkligen sant det naprapaten sa! Var är styrkan?! Insida ben verkar jag inte ha över huvud taget. Plankan är och verkar alltid förbli min hatövning. Men det är trevligt att känna att det är redan är träningsvärk på gång i benen.

2 kommentarer:

anna sa...

MEN???
Var det inte du som INTE skulle ta sprutan för en vecka sedan??
:-)

RosaMilton sa...

Jojem! Precis så var det! Jag har funderat framlänges och baklänges men det som fällde avgörandet var att jag faktiskt är rädd för att INTE få influensan! KOnstigt va. Jag vill absolut komma i kontakt med viruset på något sätt innan det blir resistent och/eller muterar. Kanske resonerar jag fel. Men jag hörde från en infektionsläkare att det inte är så fruktansvärt smittsamt. Det är faktiskt vanligt att bara en eller två i familjen insjuknar. Så när jag gick igenom för och emot kom jag fram till att jag faktiskt inte hade någon anledning att tacka nej. Fast vem vet vad som är rätt eller fel? Svaret kommer väl om en sisådär 20 år eller nåt.