torsdag, november 27, 2008

Jag ljög och Björnen sover

Så nu är blodvitet fixat. Hur kan man få för sig att testa hur vass saxen är på sin egen läpp? Hur som helst, jag glömde att det inte riktigt varit lugna gatan här hemma idag. Ville hittade en färgburk som jag gömt längst in i ett skåp. Som för övrigt även innehöll tapetklister... (vilket han som tur inte gav sig på) Han lyckades öppna burken och plötsligt var det orange färg på honom, tvättstugan och köket och mina byxor. Jag höll på att laga storkok köttfärssås när detta inträffade, vilket jag helt glömde av under turerna att få Ville ren, golvet rent och byxorna. Så nu blir det bränd köttfärssås till middag ikväll. Och mina byxor är fortfarande oranga

För övrigt önskar jag att jag haft videokamera igår. Ebba lekte Björnen sover med Otto och den andra 3-åringen som var här. Först stod Ville och tittade på men sen ville han också vara med. Och han förstod precis hur man skulle göra. Först ligga raklång på mattan och sen springa och jaga och fångas! Det är kul att leka!

Inga kommentarer: