tisdag, november 18, 2008

Kapten Haddock

Lite vinter har det blivit. Härligt. Igår sol och riktig vinter idag mer mysvinter, snålblåst som gör att snön är kvar trots plusgrader. Otto skar upp sin lilla näsa igår när han försökte hugga hål på isen på vattenpölarna med en plåtbit han hittat. Han ser ut som Kapten Haddock, eller någon annan ärrad sjöpirat. Hoppas det inte blir permanent.

Annars är jag glad idag för att jag i helgen dels äntligen fick utnyttjat mitt presentkort på Afroart som jag fick i julklapp förra året. Så precis innan presentkortet gick ut fick jag ändan ur vagnen. Och köpte den här fina korgen till hallen, alla vantar, mössor och annat slängs däri och vips så är de borta! Ville älskar dock att gnaga på locket, så det kan jag för tillfället inte ha på.



Dessutom har vi bott snart 2 år i huset och fortfarande inte kommit i ordning helt! Men nu har jag hittat det här fina tyget, Purnukka och det har blivit jättefina tavlor, så lite mer ombonat har det blivit i vardagsrummet. Lite balansgång är det för jag har en tendens att plottra till, vill gärna ha mer av allt i färger.

Inga kommentarer: