fredag, november 14, 2008

Jag önskar

Det finns en sak jag önskar mig (eller ja det finns faktiskt många!) men det finns en sak jag verkligen önskar mig och för den delen alla andra i det här landet. Jag önskar oss sol och kallt och sedan snö. Jag önskar att det inte ska bli en likadan vinter som förra året med regn, regn och regn. Jag antar att det är så här det kommer att bli allt oftare, gröna och regniga jular i den globala uppvärmningens spår men JAG VILL INTE! Har man en minsta tendens att bli höstdeppig och less så behövs solen för att tina upp sinnet och lysa in lite förhoppningar. Jag kan sträcka mig så långt att jag tar 1-2 dagar regn per vecka, men snälla lite sol också!

3 kommentarer:

Olle sa...

Ja, instämmmer! Jag hade av tradition min årliga depparperiod den här tiden. Men faktum är att det är bättre i England. Visserligen är det rätt mörkt här också många dagar - men inte alla dagar. Idag har det till exempel varit sol och fint. Och ingen snö eller kyla heller vilket jag nog föredrar faktiskt.

AI sa...

Den globala uppvärmningen säger de väl ska höja temperaturen med 2-5 grader på 50 års sikt, så att den ska påverka snömängden kring jul verkar väl konstigt? Men visst vill jag se massa snö, sol och riktigt kall vinter - istället för de här mesiga regniga sakerna vi sett på sistone...

RosaMilton sa...

Jag är ju en riktig filifjonka - väntar alltid på katastroferna! Visst vore det konstigt om det påverkade så snabbt så snart. Å andra sidan, hur räknar de ut det? Och såna (jag vet att det inte kallas så) spin off effekter, som att när uppvärmningen väl börjat så går tjälen ur jorden på tundran, som snabbar på uppvärmningen mer än tidigare trott osv, osv. Vad vet man egentligen? Skillnaden mot vintrarna när jag var barn (håhå, gammal som gatan!) är rätt stora. Men idag är det snö ock kallt och jag är glad!