fredag, november 21, 2008

Filmdag och blandade vardagsfunderingar

Eftersom Julius är sjuk så har jag hyrt lite filmer åt honom. Kunde inte låta bli att hyra en Bamse och en Pippi film till Otto. Farmor har introducerat Pippi för honom och han är fascinerad. Sedan fick han en liten Pippitavla (ett inramat vykort) ovanför sängen och det är han jätteglad för. Sina tavlor. Ett vykort med bokstaven O, ett vykort med hans månad (december) och så Pippi då. Jag känner mig väldigt pedagogisk. Ville har fått tavlor ovanför sin säng också. Sin bokstav, sin månad och Molly mus. Fast nu är det Stefan som har äran att kika på dessa tavlor när han inte kan sova.

Så just nu tittar Otto på Bamse, Julius fick jag väcka annars får vi honom inte i säng ikväll. Ville hade feber inatt och sov oroligt. Sover igen nu på morgonen ute i sin vagn. Det är -5 ute, men han är väl påpälsad och det ser så skönt ut.

Det är inte lätt att få ihop det att träffa vänner har jag konstaterat i höst. Pratade med väninnan som också har fyra barn och som dessutom jobbar natt. 16 december var det enda lediga datumet innan jul. Suck. Men jag börjar få lokala bekantingar här. Så idag får vi besök i lämplig lekålder för Otto och nästa vecka kommer en kompis till Julius plus hans väldigt trevliga mamma. Det går absolut fortare att rota sig på en plats när man har barn.

Nu väntar tvättstugan. Jag har min vana trogen slängt in all bråte där och nu är det dags att ta tag i eländet och tvätta och kanske till och med röja ordentligt? Vi får se.

Inga kommentarer: