onsdag, november 12, 2008

Stark vilja

Vår dagmamma har i år bara 3-åringar och en 2-åring. Men hon är driftig som få och har ändå bokat tid för skridskor i ishallen. Igår var det premiär. Jag har inte hunnit införskaffa skridskor och tänkte att det var tveksamt om vårt, i och för sig motoriska barn (som dock inte ens fyllt 3) skulle få så mycket ut av det hela. Men Otto hade en annan åsikt. Dagmamman ringde hem till mig, då hade Otto så gärna velat följa med att hon rotat fram ett par skridskor och en extra hjälm åt honom. Han påstod att skridskorna passade (stl 24, jag misstänker att de var trånga...) och han var så lycklig över att få följa med. Så det var självklart okej för mig.

Det var en trött men lycklig kille jag hämtade på eftermiddagen. Han hade ramlat lite, åkt med en stol och var väldigt stolt och nöjd. Det är verkligen Otto i ett nötskal. Han har en enormt stark vilja och är envis som synden. Det går aldrig att säga nej lite slentrianmässigt till honom. Då fixar han det själv.

2 kommentarer:

Olle sa...

Det är nog flera av dina battingar som har den egenskapen. Jag har själv sett hur Otto sätter kurs på något (förbjudet eller i alla fall inte tillåtet), tyst och diskret. Skall bli spännande att se hur näste man kommer att fungera - att döma av gårdagens inlägg likadant...

RosaMilton sa...

Misstänker att näste man också får en vilja av stål. Och de två tillsammans blir väl en utmaning!