tisdag, november 04, 2008

Läsa på rutin och dagens natt

Jag har hunnit läsa en del barnböcker och jag tycker egentligen att det är rätt kul. Men nu har jag läst de flesta så många gånger att jag alltsom oftast kommer på mig själv med att fundera på helt andra saker medan jag läser. Fascinerande tycker jag att det går att göra det samtidigt, med inlevelse och allt.

Natten i natt var stökig. Ville vaknade tre gånger och när jag varit över hos Otto tre gånger då jag bestämde mig för att bära över Otto till min säng. Tittade på klockan: 03.30! Då vaknade Ville och jag menar verkligen vaknade. Det var bara att gå upp med honom. Efter en timmes halvsovande på soffan och ett blöjbyte senare så somnade han igen. Sedan ringde klockan 06.15. Då vaknade både Ville och Otto. Jag är glad att jag inte är ensamstående utan att detta nattliga slaveri bara var en tillfällighet.

Inga kommentarer: