torsdag, november 27, 2008

Träffa vänner

Det fungerar inte så bra just nu att umgås. Min plan var att försöka få lite mer vuxenkontakt i vardagslivet och försöka träffa de andra föräldralediga tjejerna som jag lärt känna här runtomkring. Men det funkar inte så bra just nu. Ville och Otto är inte alls i form för att träffa lekkompisar på eftermiddagen. Så det har varit skrik och konflikter och jag har bara känt mig stressad.

Idag har det varit lugna gatan. Hem, mellis, övertyga Julius om att leka med Lego med Otto en stund. Julius tycker egentligen att det är rätt okej att vara med Otto och bygga Lego om man bara sätter en tidsram. Och Otto blir fasligt nöjd över att få vara med. Under tiden sövde jag Ville så att han blir hanterbar för Stefan när jag ska träna ikväll. Och nu sitter Otto här i godan ro och ritar och klipper. Lite skillnad mot igår då han skrek, gnällde och kastade kakor för att få min uppmärksamhet så att jag skulle fokusera på mindre på besöket.

Så nu var friden slut, Otto klippte sig precis i läppen och det uppstod blodvite i mötet. Got to go...

Inga kommentarer: