tisdag, januari 27, 2009

Det kan bli bra ändå

Skulle åkt till stan idag och besökt världens bästa kiropraktor. Ett besök i halvåret och så mycket träning som möjligt brukar hålla min sneda rygg och bäcken i schack. Lägger man sedan till stretch och lite spik-yogamatta så mår jag som en prinsessa. Inom parenters är yogamattan helt fantastisk, ingen spänningshuvudvärk - no more.



Men det var ju inte det jag skulle skriva om. Ville sov uruselt inatt och jag med följdaktligen. Han ville knappt gå upp imorse, grinig och sur. Och sedan började han kräkas. Ingen annan i familjen är sjuk än så länge men eftersom jag har en släng av verklig hypokondri känner jag mig lite småkonstig. Så det var bara att avboka kiropraktorn. Ringa dagmamman och säga att vi får stanna hemma idag och imorgon. Suck och dubbelsuck. Det är inte helt lätt att sysselsätta en uttråkad 3-åring. Men nu har jag lovat honom att vi ska gå ut, ta en promenad ner till centrum, gå på biblioteket och hyra en Pippifilm. Och jag ska hålla Ville nerbäddad och utom smittozon för andra. Det får bli flitigt med tvätta händer idag men jag tror jag skippar pepparkornen. Det kan nog bli en bra dag ändå.

Inga kommentarer: