lördag, januari 31, 2009

Insikt

Den här veckan har jag faktiskt börjat förstå att barn (i u-länder) dör av magsjuka. Om man är undernärd från början måste det vara svårt att klara upp en sån här brakinfektion. Ville är nu inne på sitt 4.e dygn av rännskita, kräktes gjorde han bara en förmiddag, som sedan övergick till en febrig eftermiddag och kväll. Han lever på att amma och så försöker han äta lite vilket genast resulterar i ett blöjbyte. Jag tror knappt han kissar men idag har han trots allt varit lite piggare, han har orkat gå lite här hemma. mest vill han dock bli buren. Vi fick tips om ris- eller majsvälling men det vägrar han. Det lilla han vill stoppa i sig är vanlig mat och det är förmodligen inte det bästa. Det kommer att ta tid för honom att återhämta sig när det nu är tänkt att vända.

Vi andra har inte drabbats alls. Jag känner mig lite småhängig men är inte i närheten av att vara magsjuk.

1 kommentar:

Kattmamman (a.k.a. Bridz) sa...

blåbärspuré, rostat vitt formbröd och vitt ris är mina tips för att lugna oroliga barnmagar.