fredag, januari 09, 2009

Gott och blandat

Äntligen har jag bakat riktigt gott bröd! Trägen vinner. Enbart surdeg, inte bara gott utan dessutom vackert med stora hål!

Slut på bilbatteriet, bilen vågade vägra starta, vilket gjorde att jag har traskat knappa milen idag med tvillingvagn, en ettåring på 10 kg och 3-åring på 15 kg. Vagnen väger en del också. Jag blev rätt flåsig i uppförsbackarna kan jag lova. Idag har det nästan varit vår i luften, milt och solsken. Rätt härligt men jag vill gärna att vintern ska stanna kvar längre än så här.

Tittat på Let's dance med Ebba. Ganska kul men jag hade hellre kollat på Batman begins med Stefan. Så jag är lite putt. Han kollar med hörlurar på datorn och är ej kontaktbar. Han har dock lovat att se om den med mig senare... Vi får väl se. Jag gillar faktiskt inte alls att kolla på film själv har jag kommit fram till.

Utvärdering av Villes sovning: Jag har låtit honom eftermiddagssova så då somnar han senare och verkar sova tyngre. Ikväll somnade han klockan 9. Men var tredje natt är det som om något spökar. Då är han knölig. Just nu slipper vi i alla fall tassa på tå i huset. Funkar inte det här ska jag sluta nattamma.

Inga kommentarer: