torsdag, januari 22, 2009

En sån här dag

Idag har jag tappat ett öppnat mjölkpaket i golvet, en påse mjöl och knäckt ett ägg med fingrarna i kartongen. Otto öppnade ett paket mungbönor i vardagsrummet fast vi var överens om innan att det skulle han inte göra. Så hörde jag plötsligt: Men nu gör jag det i alla fall! Nehej du, sa jag varpå han sprang iväg med det öppnade paketet och TADAAAAAAAAAAA mungbönor (små pluttiga) över hela golvet.

Vardagsliv i kvadrat. Tankat taxibilen, handlat mat och vin till helgen. Är det skämmigt att gå med ett småbarn på Systemet? Jag hade Ville på ryggen i Ergon och valde att låta honom vara utan mössa eftersom bilen stod i parkeringsgaraget och det var 30 meter att gå utomhus. Inte mindre än TRE tanter hann fråga mig om han hade tappat sin mössa. En tant spände ögonen i mig inne på Systemet och sa: Och HUR får man på en sån liten pojke en mössa när han sitter i den där??! Då blev jag tvärsur och spände ögonen tillbaks och väste att: Ja det är inte så svårt om man inte sätter på den alls för att man bara ska till parkeringsgaraget! Döm om min förvåning när hon la upp ett flatgarv. Så var det med det, dålig mamma som ränner på systemet med ettårsbebis utan mössa!

3 kommentarer:

Anonym sa...

HAHAHAHAHA vilken tur att du var så snabb i svaret!

//a

RosaMilton sa...

Grattis faster A!

Anonym sa...

Tack!
Otroligt häftigt varje gång det sker och än konstigare att lillebror blivit pappa...
:-)