onsdag, januari 21, 2009

Bra morgon

Imorse tittade jag ut och konstaterade -2 grader, några cm snö och skare. Is på bilen. Jag går istället, för att först stå och skrapa bileländet i evigheter och sedan brottas med imma och dessutom halkigt väglag, tänkte jag.

25 minuter tar det att tandborsta och klä på småbröderna och mig själv och då är de välvilligt inställda. Det gick bra första biten men sen var det inte plogat! Oj vilken träningspass att dra tvillingvagnen med en 15 kg och en 10 kg i skare och snö och lätt uppförsbacke. Min första reaktion var att bli sur (typiskt mig) men sedan kom jag på att det blev ett ganska skönt pass.

På hemvägen lyssnade jag på Jonas Gardells vinter. Nu har jag inte sett Stjärnorna på slottet, bara kvällstidningarnas rubriker men hans vinterprat var FANTASTISKT! ÅH VAD BRA, han är! Har du möjlighet att lyssna i efterhand som podsändning eller på webben, gör det!
Han kan konsten att vara rolig och ta upp verkligt viktiga saker på samma gång. Livet, döden, kärleken, vad kan vara viktigare? Jag skrattade högt och fick emellanåt en liten klump i halsen. Verkligen en bra start på dagen. Dessutom fick jag en gnutta frost och morgonsol på kinderna.

Inga kommentarer: