lördag, januari 10, 2009

Lappsjuk

Det är precis vad jag är. Ge mig folk, ge mig tid med vänner, ge mig lite vuxna! Så redan klockan 10 var jag på G. Det var ingen annan i familjen. Vår planerade vänner-god mat-dejt som ombokades från nyår till idag avbokades igår, de var fortfarande sjuka. Problemet är också att vi är på så totalt olika nivå just nu i familjen. Jag går hemma och vill ha fart och fläkt och Stefan jobbar och vill helst ta det lugnt.

Så jag funderade framåt och bakåt. Bråkade med Ebba som ville ha slömorgon och inte alls åka iväg och klippa sig. Körde hemma-träning medan Ville sov. Bestämde med Stefan att vi skulle ta familjen och åka till Naturhistoriska muséet. Kruxet var bara att vi behövde ett nytt bilbatteri. Så det skulle fixas först. När detta nya batteri skulle monteras var det naturligtvis felvänt. Kablarna räckte inte. Ny inköpsrunda, nytt batteri. Detta kopplades i, kaffetermos packades, alla satt i bilen och TADAAAAA! En säkring hade gått vid batteribytet. Inget lyse på bilen, hela instrumentpanelen ocskå utslagen. Stefan bytte en säkring, den han kom åt men det räckte inte. Nu var klockan 14! Fortfarande ingen fart och fläkt bara missräkningar.

Summa sumarum blev att jag släpade iväg Ebba i lillbilen till klippning och med Ville på släp. Så nu har jag fått se människor, druckit en latte och bläddrat i en tidning. Helt nöjd med detta. Och så outar jag sist av allt. Ebba tog hål i öronen. Hon har velat det ett tag men vi har hållit henne lite på halster för att se om hon verkligen vill. Dessutom är det så sällan hon verkligen vill ha något, att vi resonerat som så att det kan vara bra att längta lite. Fast hon är från en annan planet än jag, Uranus förmodligen, så hon har nog inte längtat bara kopplat bort det. Nu tog hon i alla fall sparpengarna, 200 pix fick hon betala ur egen ficka.

Inga kommentarer: