måndag, februari 16, 2009

Inte bättre

Så här har dygnet börjat:

Ville började stöka kl 03.30. Klockan 05 gav jag upp. Stefan tog över vid 06.45. Jag fick sova till 07.15 då han åkte till jobbet.

Trött, trött, trött förmiddag. Ville somnade vid 10. Otto är som bekant hemma på måndagar, idag hade han verkligen behövt komma iväg till dagmamman. Han som klarat att vara torr i säkert en månad hade stort bakslag just idag. När ska jag lära mig att agera på orden: Mamma: jag har ont i magen?
Så det blev overalltvätt och lakanstvätt idag. Surast är kanske en ovana han har börjat lägga sig till med, han tar av sig den torra nattblöjan i sängen när han vaknar och hinner inte sedan inte iväg till toa i tid. Trevligt att han inte slösar blöjor i onödan, tråkigt med nerkissad madrass.

Ville sov endast 1,5 timme så nu är det lattjolajban igen. Jag klarade inte av att gå ner i varv tillräckligt när han sov för att slumra en stund på soffan. Ska dopa mig med en kopp kaffe till och sedan går vi och handlar och till biblioteket.

Plus i kanten idag: Jag vet vad jag ska laga till middag. Jag ska få sovmorgon imorgon bitti. Det blir skönt att komma iväg ut. Jag har nya bra låtar i Ipoden.

Jag fick i alla fall god peppning från faster F, som fick mig att lyfta näsan lite över horisonten och se målet. Tack!

Inga kommentarer: