måndag, februari 09, 2009

Ostrukturerad Måndagmorgon

Segstartad idag. Otto vill leka och jag vill dricka kaffe. Försöker mig på att kombinera båda men det kommer nog inte att gå så bra misstänker jag. Idag har jag inte planerat något förutom att hämta Ebba på tennisen och baka bröd.

Helgen har varit bra. I lördags träffade jag vänner inne i stan och tog en fika. Men varför har jag inte lärt mig att det är ett hopplöst företag att fika med en 14-månaders? På fin-fiket med dyrt kaffe och choklad, utan en enda macka att inhandla så långt ögat når? Det gick med lock och pock i 2 timmar sedan ylade Ville så att folk började kasta getögon på oss. Minst sagt. Men det var trevligt i alla fall. Igår blev det en runda till storaköpcentrat för mig och Stefan endast med Ville. Ebba passade Otto i 3 timmar (mot betalning förstås) och de hade det jättebra. Och vi fick tag i en ny jacka till Julius, tennisskor till Ebba, skosnören, underkläder. Julius fullkomligen demolerar sina kläder, förra veckan kom han hem med vinterjackan i princip i trasor. Nu hittade vi en på rea och så kan den ju faktiskt ärvas vidare om den nu håller, vill säga.

Idag tänker Otto skriva en önskelista till tomten (det gäller att vara ute i god tid). Han blandar ihop tomten och födelsedag, vilket i och för sig inte är så konstigt. När tomten kommer då äter man tårta!

Tooticki borde döpas om till Tova. Jag försöker reda ut knutorna i hennes päls men jag ligger alltid steget efter. Och eftersom väderleken de senaste dagarna var blöt, så tenderar hennes päls att tova sig mer... Suck. Jag längtar till hon får sommarpäls. Fast å andra sidan får mammas innekatt Ajax tovor i pälsen trots att han bara är inne.

Nu har Ville börjat diska och Otto tycker jag är bedrövlig som bara sitter vid datorn. Dags att vakna till liv och aktivera sig med disk, tvätt, bak och lek.

Inga kommentarer: