söndag, mars 22, 2009

Nu är det konstaterat

Stefan spelade in sin sömn inatt med hjälp av Imac:en och nedladdat program. Varje gång han vaknade sa han vaken. Och se där; han vaknade varje halvtimme. Då blir inte natten lång. Kommer man över huvudtaget ner i djupsömn? Galet. Han går omkring här hemma och ser ut som ett spöke. Så här kan det faktiskt inte fortsätta. Så inatt sover två små pojkar inne hos mig så att hostande Otto åtminstone inte ska störa. Sedan blir det till vårdcentralen för att få en remiss att bli utredd för snarkningar.

Förutom dålig nattsömn har helgen varit bra. Vi har varit hos vännerna och de små bråkstakarna i familjen blev som snälla små lamm på bortaplan. Det var gnäll och gnöl och skrik hela lördag förmiddag men så fort vi satte oss i bilen så blev det tyst. Märkligt. Storbarnen har hunnit med mycket lek, Julius har sovit hos kompis och Ebba har haft kompis hos sig hela dagen idag. De hade långutflykt till Klosterbacken med fika i vårsolen. För det har faktiskt varit liiite vår här även om det började snöa igen ikväll. Jag har alldeles kommit av mig i brödbakandet, men imorgon ska jag ta igen detta. Om Otto inte bli sämre blir det 20 timmarsvecka hos dagmamman den här veckan, en extradag imorgon. Det vore onekligen skönt, både för honom och mig.

Inga kommentarer: