torsdag, mars 19, 2009

Diverse



Alla gillar att läsa... Ville har förstått att det är nåt speciellt med böcker. Riktigt vad har han nog inte listat ut. Men låneböckerna får man passa för dem river han gärna sönder. Det finns ju en ficka där bak med en lapp i, den är högst begärlig. Varför har man sådana kort nuförtiden förresten? Böckerna är ju "datamärkta" och allt. Julius har kommit loss med läsningen ordentligt. Ikväll sa han till Ebba, stora bokslukaren i familjen: Du hade rätt, det är kul att läsa!

För övrigt väntar jag ut nattningarna just nu. Om en timme har jag förhoppningsvis 2 i säng och borstar tänderna på Julius. Och när han har lagt sig så... ja vadå? Jag brukar alltid ha något jag ser fram emot på kvällen men just nu är det endast kakburken som lockar. Börjat läsa på en bok men jag har inte riktigt kommit in i den, så det lockar inte heller. Well, well tiden brukar ju gå i alla fall. Stefan är iväg på jobbgalej ikväll. Men imorgon ska jag träna med en galen tysk spinningkille. Han kör blandat ABBA och tysk hårdrock och skriker ROOOONT, ROOOONT, ROOONT! (Han menar trampa runt, runt, runt). Men det funkar för att få upp pulsen. Så har jag hört talas om en eventuell sovmorgon också. Ville tycker att morgnarna börjar 05 just nu. Vad hände med att vakna 06.30? Det var så perfekt. Idag somnade han 09.15 för vila, så han är rätt slirig just nu.

Inga kommentarer: