söndag, mars 08, 2009

Vårkänslor

Om det regnar och är plusgrader men snön envist ligger kvar på gräsmattan utanför fönstret då kan man ju drömma vår och sommar. Jag har köpt fröer. Och inte lite fröer. Jag var till och med på väg att köpa Ramslöksfrö till A som hela tiden försöker få mig att köpa 50 kg ramslök (typ). Men jag hiade mig vid ramslöksfröna, faktiskt. Jag kommer ha hela arbetsrummet fullt med små plantor på korsen och tvärsen ändå. Och bara det kan bli en utmaning med tanke på Ville.

Jag ger mig lite svårare utmaningar i år med frösådden, vi får väl se hur det går. Under tiden ligger min stackars buskpionrotknöl och dränks i isvatten. Imorgon ska jag försöka rädda den och ge den första hjälpen.

3 kommentarer:

Anonym sa...

MEN VARFÖR INTE?
Iofs så vet jag att det är otroligt krångligt att dra upp ramslök. Den ska vårdas som en bebis och ska bl a bo i kylen en viss tid... Och det kanske inte alltid är så uppskattat.
JUST DÄRFÖR kan vi beställa 50 kg färdiga knölar!
;-)
Hör av dig när du ångrar dig, jag sitter i startgroparna!

//a

RosaMilton sa...

Jo,jo... det var väl lite det jag tänkte på! Men det finns att köpa på Impecta.se. Sen kan du ha kylen full. Eller ställa utomhus ett tag på landet :) Det ska bli intressant att se hur jag ska freda mina småplantor från Ville i vår. Jag får nog sätta taggtråd runt dem.

Anonym sa...

Problemet är väl att Impecta säljer fröer... Jag vill ha snabba resultat. Det tålamod du ha, trots Ville, det har inte jag...
:-)
Jag måste hitta färdiga lökar!