fredag, mars 27, 2009

Segstartad idag

Jag var på party inatt så jag känner mig lite bakis idag. Helt oväntat party dessutom. Ville väckte mig (det tog tid, kan jag säga) 00.30. Att bli väckt 2-2,5 timmar efter att ha somnat är det svåraste för mig, då sover jag som en sten. Efter en halvtimme, då han ägnade sig åt att febrig sitta och rita i min kalender, tugga öronproppar och klättra fram och tillbaka över mig och snora ner mig, gav jag upp. Steg upp, tyckte rysligt synd om mig själv, satte på mig linserna och så gick vi ner. Sedan hade vi kul fram till klockan 03, då partynissen gav upp. Jag sysselsatte mig med att tröstäta glass. Romrussin är fortfarande inte speciellt gott, dajmglassen vann nattens smaktävling. Ville tyckte inte heller om Romrussin, han gick på sin egen energi.

Dagens utmaning är att hålla sig på benen. Egentligen var det tänkt att jag skulle åkt till jobbet för att fixa inpasserings- och datakort tills jag börjar igen men jag bara orkar inte. Båda småkillarna är hittills feberfria men mycket snoriga. Jag hoppas och önskar att Ville har bestämt sig för att långsova. Ute är det nollgradig och snålblåst, mulet. Men purjolöksfröna har grott och står under lysröret nu. Jag tror jag är sent ute med att så dem så det blir spännande att se om det funkar i år. Bolltistelfröna har också grott.

Inga kommentarer: