onsdag, mars 11, 2009

OJ DÅ , sa snickaren!

Så sa den eminente mannen som ska fixa till åtgärdspunkterna efter ombesiktningen av huset. Och det var inte för att det var så mycket som skulle göras. Nä, han sa OJ DÅ, när han kom upp på övervåningen och såg kaoset. Jag hade glömt bort att han skulle komma, så det började med att han frågade om han kom olämpligt.... Nä då, vi var uppe, jag i mina mysbyxor med håret åt alla håll, helt klart ofixad. När snickaren kommenterade oredan uppe sa jag att: Ja jag brukar låta barnen härja fritt på övervåningen. En halv sekund senare slog det mig att det såg minst lika jävligt ut på nedre plan. Nåja, kaoset bestod mest av leksaker, madrasser, kuddar och kläder så det gick ganska forta att röja. Röran i arbetsrummet har jag inte tagit itu med, det är där jag lägger allt jag som måste röjas undan. Och som måste hållas undan för Ville. Arbetrummet är nästa röjprojekt men det får bli när dagmamman tillfrisknat och Otto inte är hemma.

1 kommentar:

Anonym sa...

Funkar din mail?
Här kommer lite Ramslöks-inspiration!
http://www.familie-devriel.de/

:-)

//a