tisdag, mars 10, 2009

27:e april

Börjar min första jobbvecka. Idag skickar jag in mitt önskeschema till personalansvarig. Så mycket önskeschema är det visserligen inte, jag kommer att jobba alla helger i maj utom en. Men så är det när jag ska jobba 50% och Stefan 100% utan barnomsorg. Men inte gnälla, Stefan kommer att vara ledig hela sommaren, så det handlar om en månad som är lite trixig. Till hösten börjar Ville hos dagmamman och då blir det verkligen en ny fas i tillvaron.

Lite sur är jag ändå för att jobbtankar börjar nästla sig in i huvudet. Vilka nya PM är det som gäller, kan jag fortfarande tolka kurvor, göra rätt bedömningar osv. Egentligen känner jag inte att det är så mycket att repetera, det kommer att sitta efter ett eller några arbetspass. Det är mer som känslan när man står och huttrar på bryggan en tidig sommarmorgon och ska plumsa ner i vattnet för ett dopp. Det känns jobbigt innan och precis när man kommer i vattnet men sedan är det härligt och uppfriskande. Men det är klart jag oroar mig för stressiga arbetspass också, de är aldrig uppfriskande. De där passen när man inte räcker till, springer än hit och än dit och får sitta och skriva efter rapporteringen på övertid samtidgt som man försöker få i sig något som höjer blodsockret. Fast det är ju det där jag inte vill tänka på.

Inga kommentarer: