tisdag, mars 24, 2009

Min natt och morgon

Otto är småförkyld men framförallt hostig. Ville oxå smårförkyld. Inatt gick jag mellan rummen mellan klockan 22-02 mest varje halvtimme men ibland var 10:e till 20:e minut. Till slut visste jag inte vilket rum jag befann mig i! Från 02 var det endast Ville som pockade på uppmärksamhet några gånger, så jag fick lite sammanhängande sömn ialla fall. Sedan tyckte han att det var morgon 05.30. Men han är nog den gosigaste 1 åring jag varit med om. Istället för att dra och slita i mig eller kasta saker i huvudet på mig för att försöka få mig ur medvetslösheten, la han sig uppe på mig och gosade. I en halvtimme fick jag så mycket gos och pussar att jag till slut vaknade och inte kunde låta bli att skratta. Klockan 06.05 bestämde jag mig för att Stefan hade fått sova färdigt och väckte honom och gick och la mig en timme till. Den timmen helt ensam i sängen med öronproppar, Åhhh det var lyx.

Inga kommentarer: